fredag, oktober 17

Första tentan ur vägen

Hallå allesammans!

Det var en ganska påtaglig stund sen jag skrev här sist, och några har säkert trott att min frånvaro berott på att jag hoppat av skolan och flyttat till nån avlägsen paradisö.. Men så är inte fallet, även om det låter som ett härligt scenario. Vi hade vår första tenta vecka 40 och den skriftliga biten gick bra, det praktiska däremot gick käpprent åt fanders.

Uppgiften för det praktiska provet var att designa ett nätverk utifrån en given adress, 192.168.10.0/24, och allt gick fint till att jag skulle konfigurera cisco-routern som vi har i labb-salen. Jag skulle sätta ett lösenord på inloggningen till console-porten och glömde att skriva ett kommando efter "password <>"-frasen, nämligen "login", och eftersom man var tvungen att ha 100% rätt så blev jag kuggad..

Nu i veckan har jag dock gjort om provet och jag klarade mig galant, och på bara 30 minuter av dom totalt 2 timmarna vi fick dessutom..

Höstrensning i trädgården, check!
Har varit ute hela dagen och veden är staplad, grenarna avsågade och stuprören rensade, nu ska jag gå ner till grannen och äta vita bönor med svarta ögon. Det blir spännande!

På återseende!

Inga kommentarer: